Spania se confruntă cu primul caz de difterie, după aproape 30 de ani. Și, ce să vezi, pacientul este un băiețel nevaccinat. Nevaccinat pentru că așa au decis părinții.

Și ce dacă medicii le-au spus să își vaccineze copilul? Nu l-au născut medicii și nu medicii le-au arătat cum și în ce fel să facă astfel încât să iasă și un copil, la nouă luni după o noapte de amor. Deci s-au priceput. Deci care-i treaba cu vaccinarea?!

Toți părinții sunt niște pricepuți și “nu sunt proștii companiilor farmaceutice care au inventat bolile doar ca să vândă vaccinurile care ne vor îmbolnăvi și mai rău”. Parcă asta e teoria “deștepților” și “deșteptelor” care scriu servere întregi de literatură anti-vaccinare. Dacă nu asta e teoria lor – îmi cer scuze, dar rămân la părerea că ar trebui să li se interzică accesul pe Internet.

Difteria se manifestă prin inflamarea severă a căilor respiratorii, este cauzată de o bacterie și afectează mai ales copiii și vârstnicii. În cazul în care toxinele bacteriei se răspândesc în întregul organism, apar insuficiența cardiacă și paralizia. Bacteria se împrăștie prin tuse sau strănut, iar rata mortalității este de 1 la 10.

Copilul din Spania răspunde la tratament, dar în continuare este în stare gravă. El însă a intrat în contact cu colegii de școală, iar opt dintre aceștia au luat bacteria, după cum a confirmat ieri ministrul Sănătății din Catalonia.

Din fericire, cei opt erau vaccinați, nu au dezvoltat boala și acum primesc doar tratament preventiv.

I rest my case!

(articolul a fost scris pe 9 iunie 2015; pe 27 iunie, agenția spaniolă EFE a anunțat că micuțul bolnav de difterie a murit)

No comments yet.