Acum, când febra filtrării pozelor de profil prin curcubeul Facebook a trecut și majoritatea utilizatorilor au revenit la pozele inițiale, putem privi cu detașare ce s-a întâmplat în mediul online în momentul în care Curtea Supremă a Statelor Unite a decis că, pe întreg teritoriul SUA, cuplurile de același sex se pot căsători.
Poate aici, în România, unde nici măcar nu s-a auzit dezbaterea din Statele Unite, ați avut senzația că, peste noapte, judecătorii au luat o decizie și, într-un moment de maximă emulație creativă și entuziasm în fața libertății, America și-a trezit copywriterii din somn și i-a pus să realizeze în 5 minute un mesaj care să exprime întreaga bucurie a momentului.
E adevărat că peste Atlantic înfloresc birourile de advertising care „confecționează” mesaje și conținut la minut, în funcție de evenimentele în desfășurare, dar în ceea ce privește brandurile globale, lucrurile nu stau chiar așa.
Ceea ce s-a întâmplat în online-ul american (și volens nolens global) arată în primul rând că departamentele de marketing sau pr ale marilor branduri nu doar citesc știrile, ci încearcă să anticipeze evoluția evenimentelor și implicit a societății.
Tonul a fost dat, în mod firesc, de Casa Albă care a sărbătorit o victorie pentru egalitatea de șanse, o victorie obținută în timpul mandatului unui președinte, el însuși un simbol al victoriei egalității de șanse.
Teoretic, Administrația Obama nu putea ști care va fi rezultatul votului judecătorilor Curții Supreme, dar s-a pregătit. Dacă urma să se întâmple, reacția trebuia să fie perfectă. Schimbarea pozei de profil din pagina oficială a Casei Albe a fost semnalul de început al balului creativ.
Și balul a început cu adevărat când, pe Twitter-ul personal al lui Barack Obama, a apărut mesajul cu #LoveWins – un haștag care avea să treacă în uitare insipidul #MarriageEquality.
În următoarele două ore, #LoveWins a apărut în comunicarea online a tuturor marilor branduri care au înțeles că momentul le poate aduce un plus de imagine și ceva mai multă fidelitatate în rândul celor care sărbătoreau. Grafică perfectă, mesaj în acord cu discursul cu care brandul și-a obișnuit consumatorii. În două ore?!
Credeți că un brand precum Coca-Cola lasă știrile să se producă, le află de pe Facebook, după care încropește ceva potrivit momentului? Nu. Totul fusese pregătit cu multă grijă. Brandurile gigant, precum KFC sau Snickers, Tide sau Microsoft, merg până la detaliu – cui i se adresează mesajul, cui place și pe cine ar supara, ce spune asta despre brandul nostru și despre valorile lui. Exagerând, aș putea spune că fiecare pixel e aprobat de sfinții și dumnezeii corporațiilor.
Nu știu cât de convinși erau comunicatorii corporatiști că aceste campanii vor fi publicate, dar le-au pregătit. Singurul lucru pe care l-au facut în ziua respectivă a fost să apese butonul “Publish”, iar asta se numește Profesionalism și mie îmi stârnește întreaga admirație. #WorkWins
(Cât privește aplicația care a colorat pozele pe Facebook, sunt ferm convins că nu a fost rezultatul unui plan diabolic de a testa nu știu ce reacție psihologică sau pentru a direcționa publicitatea, dar, e adevărat, sociologii pot desprinde multe concluzii din matematica aplicării “curcubeului”. Eu aș fi curios să văd doar distribuția geografică a utilizatorilor. )
IBM
Regarding today’s #MarriageEquality news: pic.twitter.com/lXkXFGpRBp
— IBM (@IBM) June 26, 2015
The first #pride flag flew in 1978. Today we understand what it really means. #LoveWins https://t.co/lWttIejpKj pic.twitter.com/gIHwu7JRA2
— Google (@google) June 26, 2015
Android
#andproud pic.twitter.com/d6PXwMpZMB
— Android (@Android) June 26, 2015
Coca-Cola
It’s now official. Love is love is love. #LoveWins pic.twitter.com/7oaPhOVZE2
— Coca-Cola (@CocaCola) June 26, 2015
KFC
— KFC (@kfc) June 26, 2015
Heineken
Here’s to a historic moment to celebrate! Here’s to being proud. #LoveWins pic.twitter.com/YJiEHUwZMs
— Heineken US (@Heineken_US) June 26, 2015
Starbucks
Proud. #LoveWins pic.twitter.com/ADdXKlyhcb
— Starbucks Coffee (@Starbucks) June 26, 2015
Snickers
Stay who you are. #LoveWins pic.twitter.com/2XZplHFNzi
— SNICKERS® (@SNICKERS) June 26, 2015
Absolut
Finally! #LoveIsLove #LoveWins pic.twitter.com/DzAkBLLsJL
— Absolut (@absolutvodka) June 26, 2015
Kellogg’s
Kellogg’s congratulates LGBT Americans on Marriage Equality! pic.twitter.com/k36u8HgywI
— Kellogg’s (@KelloggsUS) June 26, 2015
Tide (dacă n-ar fi șosete, aș spune că e cea mai delicioasă “execuție”)
#LoveWins and #Solemates can finally be together. #Pride pic.twitter.com/mWxCVZJfpQ
— Tide (@tide) June 26, 2015
Levi’s
Today we celebrate the Supreme Court’s historic step forward in the fight for marriage equality. #LoveWins pic.twitter.com/E14RXnmnhT
— Levi’s® (@LEVIS) June 26, 2015
Gap
Equality is always in style. We’ve been proud supporters since #1969. #LoveWins #Pride2015 #LetsDoMore pic.twitter.com/nnpQZ3tIEH
— Gap (@Gap) June 26, 2015
Microsoft Lumia
Wear it with pride. #LoveWins pic.twitter.com/xQWdSym1Hh
— Lumia (@Lumia) June 26, 2015
Nasdaq
Diverse and inclusive policies help @Nasdaq & its companies lead & exceed, & we applaud the #SCOTUSMarriage… https://t.co/05Iv8Azxqo
— Nasdaq (@NASDAQ) June 26, 2015
Visa
— Visa (@Visa) June 26, 2015
Mastercard
Love matters. Happiness matters. #AcceptanceMatters #Marriage #Equality https://t.co/JhR3lU5rPo
— MasterCard (@MasterCard) June 26, 2015
1 Comment